čtvrtek 15. října 2015

Jak jsem se dostala ke cvičení jógy

Od mé první lekce power jógy uplynulo už dlouhých jedenáct let. Byla jsem na ní přesně 6.10.2004. Pamatuju si to jen proto, že jsem se týden na to nechala poprvé a zatím naposled tetovat. Strašně jsem se na tetování těšila. Bylo mi 22 let, čerstvě jsem se odstěhovala od rodičů a mohla jsem si konečně dělat co jsem chtěla. Tak jsem se nechala tetovat. A taky jsem se rozhodla, že začnu pravidelně cvičit. Kousek od mého nového domova bylo velké fit centrum, tak jsem začala zjišťovat co nabízejí. Protože jsem už z minulosti věděla, že fitko jako takové mě nebaví, tak jsem svůj výběr zúžila na sálové sporty. Vybrala jsem si aerobik, koupila si speciální tenisky a vyrazila. Nebyl to zrovna dobrý výběr. Vůbec jsem se na lekci nechytala. Domů jsem přišla značně rozladěná a bez sebemenší chuti ve cvičení pokračovat. A taky jsem nepokračovala. Alespoň ne v aerobiku.
Náhodou jsem v té době viděla nějaký pořad, ve kterém byla Zorka Jandová a propagovala tai –chi a dost mě to zaujalo. Takové krásné, pomalé a elegantní pohyby. Ne jako to strašné hopsání při aerobiku. Už jsem se viděla jak na chalupě na louce cvičím bosá v trávě a užívám si krásný den, přírodu a pohodu. Začala jsem zjišťovat co se vůbec u nás ve městě nabízí. Nějaká nabídka byla, ale samé kurzy o deseti lekcích a to mi moc nevyhovovalo. Hledala jsem něco, kam nebudu muset chodit pravidelně a budu si moct vybrat den, čas a třeba i lektora. Mrzelo mě to, ale na tai – chi asi nebyl ten správný čas. Tak co teď? Chtěla jsem cvičit, ale nabídka byla žalostná. Nakonec jsem našla jedno fitko v odlehlejší části města, kde měli lekce power jógy a rozhodla jsem se to zkusit. Jóga není žádné hopsání, tak by mě to třeba mohlo bavit. Další den jsem si zabalila věci na cvičení, sedla do auta a vyrazila. Fitko mě zaujalo hned na první pohled. Byla to krásná vila postavená na začátku 20. století ve stejně krásné zahradě na konci města. Vnitřní prostory už tak krásné nebyly, ale co na tom, přišla jsem sem cvičit a ne se kochat interiérem. Z lekce jógy jsem byla nadšená. Cvičení bylo přesně takové jaké jsem hledala, nebylo to žádné hopsání, ale příjemné dynamické protahování, ze kterého jsem se ale pěkně zapotila. Bohužel nám lektorka na konci oznámila, že za měsíc lekce power jógy končí, protože ona odchází do jiného fitka, kde ale nebudou lekce volně přístupné, všechno bude jen pro členy klubu, samozřejmě za nemalý členský poplatek. Ach jo. Takže v momentě, kdy jsem našla co jsem hledala, budu muset začít hledat znovu. Odcvičila jsem tu poslední čtyři lekce a mezitím pátrala po jiných možnostech. A našla jsem. Fitko bylo v centru, lekce power jógy byly téměř každý den a předcvičovaly tři různé lektorky. Každá měla lekci trochu jinou, jedna dynamičtější, druhá pomalejší a třetí měla každou lekci úplně jinou. Chodila jsem tam cvičit několik let a nejradši jsem měla úterky, kdy jsem po lekci chodila ještě na dvě hodinky do sauny. To byl můj relaxační den. Jóga, sauna a pak klidný večer doma s knihou, dobrým čajem a samozřejmě s rozsvícenými svíčkami. Někdy mi tyhle dny chybí, ale bikram jóga, kterou cvičím dnes, mi dává víc. Ale o tom jak jsem začala cvičit bikram jógu napíšu někdy příště.

A mimochodem, tai – chi jsem dodnes nezkusila. 

Žádné komentáře:

Okomentovat