středa 1. června 2016

UŽÍVEJTE SI KAŽDOU MINUTU ŽIVOTA

Jak asi víte, nedávno jsem se účastnila třiceti denní Bikram yoga challenge - článek je tady. Bylo to celkem náročných třicet dní, hlavně první polovina. Každá lekce trvá 90 minut a i s cestou do studia a zpět domů mi to zabralo více než dvě a půl hodiny. K tomu mám dva pejsky, kteří potřebují procházky, vařím si obědy do práce a občas někam zajdu s přáteli. Takže během challenge jsem měla opravdu velmi nabitý program.






Často se mi stalo, že jsem se na lekci pořádně nesoustředila a myslela na to, co musím udělat cestou z jógy, co mě čeká doma a lekci jsem si vlastně ani pořádně neužila. Byla jsem z toho unavená a někdy ztrácela chuť dál denně cvičit. Měla jsem pocit, že nic nedělám pořádně, že je všechno takové
neúplné.




Pak jsem narazila na článek o deseti jogínských zásadách zdravého rozumu. Jednou ze zásad je snaha o žití v přítomnosti. Podstatou této zásady je zbytečně se netrápit minulostí, nelze jí změnit, jen se z ní poučit. To samé platí i o neustálém se vracení k příjemným minulým zkušenostem. Ano, uchovat si hezké vzpomínky je důležité, ale ne na úkor současných prožitků. A není dobré ani předvídat budoucnost. Plánujte, ale berte to jakou součást přítomnosti.




Snažte se prožívat každou minutu svého života, každý nádech, výdech, každý okamžik. Věnujte pozornost přítomnosti, váš život pak bude plnější.




Hodně jsem nad článkem přemýšlela a došla jsem k tomu, že se opravdu málo soustředím na přítomnost a hodně myslím na to co bude. Když se vrátím k lekcím jógy, tak jsem zjistila, že si je vůbec neužívám a pořád se mi honí hlavou, co ještě musím ten den udělat. Byla jsem z toho hodně ve stresu, hlavně když se mi nakonec nepovedlo stihnout všechno tak jak jsem si naplánovala. A jógu jsem si vůbec neužívala. Někdy jsem se dokonce podvědomě těšila až lekce skončí a já si budu moct odškrtnout další z denních aktivit na mém seznamu. Někdy jsem dokonce odpočítávala kolik ještě do konce lekce chybí odcvičit pozic. Strašné, že?




Rozhodla jsem se zpomalit. Nemyslet na tisíc věcí najednou a když už se něčemu věnovat tak naplno. A světe div se, ono to funguje. Začala jsem se na lekce více soustředit, užívat si každou pozici a i když jsou pro mě některé náročné a nemám je v oblibě, tak se snažit je prodýchat a užít si je. Najednou i ty nepříjemné pozice a okamžiky jsou daleko příjemnější. Stačila trocha soustředění a z lekce jsem měla mnohem lepší pocit, celý den jsem prožívala daleko intenzivněji a neměla ten strašný pocit, jak nic nestíhám a nic nedělám pořádně.

Takže zpomalte! Vychutnávejte si všechno co děláte právě v ten moment, kdy to děláte. Naučte se těšit z každé minuty vašeho života. Uvidíte, že budete žít daleko spokojenější a plnější život.

Namaste, Monika

Žádné komentáře:

Okomentovat